Deze titel behandelt de stof zoals omschreven in kerntaak P2-K1 Organiseert evenementen uit het kwalificatiedossier Marketing, communicatie en evenementen. Ook bereidt dit boek voor op de examenstof zoals omschreven in de SPL-toetsmatrijs Evenementenorganisatie.
De methode Pitch bestaat uit zeven delen:
Basisboek marketing
Marketingplanning
Marketing: de harde cijfers
Communicatie
Marktonderzoek
Evenementen organiseren
Extra Pitch voor NIMA-A
Digitale leeromgeving
Alle opdrachten zijn ook opgenomen in de digitale leeromgeving. Weblinks, video’s en documenten zijn direct te raadplegen. Elk hoofdstuk wordt in de digitale leeromgeving afgesloten met een ad random oefentoets, die de student onbeperkt zelfstandig kan starten. Per vraag wordt direct feedback getoond. Daarnaast zijn er twee voorbereidende examentoetsen beschikbaar, deze kunnen als afsluiting door de docent worden ingezet.
Combipakket
Dit combipakket bestaat uit een theorie- en werkboek en een licentie die toegang geeft tot de digitale leeromgeving met alle opdrachten. Deze licentie is geldig gedurende één jaar en kan kosteloos verlengd worden.